تور قونیه ویژه مراسم بزرگداشت مولانا | آذر ماه

تور قونیه یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن تعطیلاتی لذت بخش و هیجان‌انگیز می‌باشد که می‌تواند تجربه ای خاص و فراموش نشدنی را برای شما فراهم می کند. این شهر زیبا و دیدنی، آرامگاه مولانا را در دل خود جای داده است و به همین دلیل، به شهر شعر و عرفان معروف می‌باشد.

بسیاری از عاشقان و پیروان مولانا به دلیل علاقه و ارادتی که به این شخص دارند، هر ساله از سراسر جهان به قونیه سفر می‌کنند تا بتوانند در مراسم یادبود و بزرگداشت این شاعر و عارف بزرگ شرکت کنند. اگر می خواهید بدانید که برای رزرو تور قونیه چکار باید کنیم؟ یا تور قونیه چه خدماتی را ارائه می کند؟ تا انتهای این مقاله با الی گشت همراه شوید تا از صفر تا صد این تور هیجان انگیز آگاه شوید. 

 

 

برای رزرو تور قونیه ویژه بزرگداشت مولانا از الی گشت اینجا کلیک کنید.

تجربه تور قونیه با الی گشت

قونیه یکی از شهر‌های مهم و توریستی ترکیه است و هفتمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این شهر دیدنی و تاریخی هر سال پذیرای جشنواره و رویدادهای مختلفی می‌باشد که بسیار باشکوه و پرنشاط برگزار می‌شوند. به همین دلیل، افراد زیادی به قونیه سفر می‌کنند تا در این مراسم شرکت کنند. از مهم ترین‌ رویدادهای فرهنگی قونیه می توان به جشنواره بین المللی مولانا و رقص سماع اشاره نمود که هر ساله در ماه دسامبر (آذر) برگزار می‌شوند.

اگر شما هم تصمیم دارید به این شهر دوست داشتنی سفر کنید و در این مراسم به یادماندنی حضور داشته باشید، می‌توانید از خدمات تور قونیه الی گشت بهره مند شوید. آژانس مسافرتی الی گشت، تور قونیه را با بهترین قیمت و خدمات عالی در اختیار مسافران قرار می‌دهد به طوری که شما می توانید با خرید تور قونیه از الی گشت، رزرو هتل و بلیط هواپیما را به صورت همزمان و در کوتاه‌ترین فرصت انجام دهید.

برای خرید بلیط هواپیما قونیه با مناسب ترین قیمت از الی گشت اینجا کلیک کنید.

 

جاذبه های گردشگری قونیه کدامند؟

پس از رزرو تور قونیه از شرکت الی گشت، وقت آن رسیده که با معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر زیبا آشنا شوید تا بتوانید یک برنامه ریزی دقیق برای بازدید از این مکان ها داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا با دیدنی‌های شهر قونیه آَشنا شوید:

تیاالیالذ اابلذ نتیای منهسععاس نسااذس 

  • آرامگاه و موزه مولانا

همانطور که میدانید، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی یکی از شاعران و عارفان بزرگ و معروف قرن هفتم هجری می‌باشد که از شهرت جهانی برخوردار است و محبوبیت بسیار زیادی نیز نزد ایرانیان دارد. آرامگاه مولانا در شهر قونیه و روی تپه‌ای باستانی به ارتفاع ۱۰۱۶ قرار دارد که این آرامگاه حدود ۷۵۰ سال پیش  به سبک معماری اسلامی در دوران سلجوقیان ساخته شده است. در سال های بعدی، این بنا بازسازی شد و گسترش پیدا کرد به طوری که امروزه وسعت آرامگاه و موزه مولانا به ۱۸۰۰۰ متر مربع می رسد. این آرامگاه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قونیه است که با گنبد سفالین فیروزه‌ای رنگش، به عنوان نماد و نشانه این شهر شناخته شده است. اگر از خدمات تور قونیه بهره مند شدید، به هیچ عنوان بازدید از این بنای تاریخی و ارزشمند را از دست ندهید.

برای رزرو بهترین هتل های قونیه از الی گشت اینجا کلیک کنید.

 

  • تپه علاءالدین

تپه علاءالدین، تپه‌ای مصنوعی ای می‌باشد که در مرکز شهر قونیه قرار گرفته و قدمت آن به دوره سلجوقی باز می‌گردد. این تپه از چشم انداز بی‌نظیری برخوردار بوده و آرامش دلنشینی دارد. مسافران تور قونیه می‌توانند لذت نوشیدن چای و قهوه را به همراه شیرینی‌های لذیذ در چایخانه‌های تپه علاالدین تجربه کنند و از سفر خود لذت ببرند. یکی از جاذبه های گردشگری این تپه، مسجد علاءالدین می‌باشدکه بزرگ‌ترین مسجد دوران سلجوقی بوده و به سبک معماری اسلامی طراحی شده است.

  • موزه‌های قونیه

از جاذبه‌های مهم گردشگری در قونیه می‌توان به موزه های متعدد این شهر اشاره کرد که شامل موزه باستان شناسی، موزه مردم نگاری، موزه آتاتورک و موزه باستان شناسی می‌شوند و هرکدام نمادی از تاریخ و فرهنگ این شهر می‌باشند.

  • تربت و مسجد شمس تبریزی

این مسجد قدیمی به شمس مِکامی یا جایگاه شمس معروف بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری قونیه می‌باشد. به اعتقاد مردم این شهر، شمس قبل از دیدارش با مولانا از این مسجد دیدن کرده است.

  • مسجد سلطان سلیم

در همسایگی موزه مولانا مسجدی با نام سلطان سلیم وجود دارد که مربوط به دوران عثمانی است. این مسجد با معماری خاص خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

  • قاره‌ پینار

این منطقه در ۹۴ کیلومتری قونیه قرار دارد و از لحاظ استراتژیکی و قدمت از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. قاره پینار یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های قونیه محسوب می‌شود که از لحاظ زمین‌شناسی بسیار عجیب بوده و مورد توجه زمین‌شناسان قرار دارد. به گفته متخصصان، آب‌های جاری در گودال های این منطقه ارزش طبی دارند که در دنیا بی‌نظیر است!

  •  
  •  

بهترین مراکز خرید قونیه کجا هستند؟

بدون شک، خرید کردن یکی از لذت‌بخش ترین کارهایی است که می توان در سفر انجام داد! شهر قونیه نیز مراکز خرید زیادی دارد که می‌توانید به گشت و گذار در آنها بپردازید و لذت خرید هیجان انگیز را تجربه کنید. از معروف‌ترین مراکز خرید این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مرکز خرید کنت پلازا : شما می توانید علاوه بر خرید کردن در این فروشگاه، از تماشا تئاتر، گذران وقت در کافه‌ها و چشیدن طعم غذای رستوران‌ها نیز لذت ببرید. برندهای معروفی از جمله لوئیس، کالینز و فنریوم در این مرکز خرید شعبه دارند و می‌توانید انواع پوشاک بچگانه، پوشاک زنانه و مردانه، ادکلن و لوازم آرایشی و غیره را از این مجموعه تجاری خریداری کنید.
  • مرکز خرید ام ۱ : این مرکز خرید انواع کالاها از کیف و کفش و لباس و جواهرات گرفته تا وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی را از ۶۹ برند معروف به فروش می‌رساند. همچنین شما می توانید از امکانات دیگری مانند هایپر مارکت، فست‌فود، کافه، رستوران، کتاب‌فروشی، مراکز سرگرمی مانند سینما و پارک و مراکز سلامتی این مجموعه بهره مند شوید.
  • مرکز خرید نوادا اوتلت: مسافران می‌توانند علاوه‌بر خرید انواع لباس، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم خانگی و غیره از امکانات سرگرمی این مرکز تجاری از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، سرزمین بازی و سینما نیز استفاده کنند.

  • مرکـز خرید کولسیت آلیسوریس: این فروشگاه نیز یکی از بهترین مراکز خرید شهر قونیه می‌باشد.
  • مرکز خرید ارگلی پارک سایت: این فروشگاه از دیگر مراکز خرید مدرن شهر قونیه محسوب می‌شود که شما می توانید انواع کالاهای مختلف را از این مرکز خرید تهیه کنید.

بهترین هتل ها برای تور قونیه کدامند؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، رزرو تور قونیه از آژانس گردشگری الی گشت می‌توانید از خدمات رزرو هتل نیز بهره مند شوید و با خیال راحت محل اقامت خود را انتخاب کنید. در ادامه تصمیم داریم چند نمونه از بهترین هتل های این شهر را به شما معرفی کنیم که علاوه بر خدمات عالی، از موقعیت مکانی و دسترسی خوبی هم برخوردار هستند:

هتل Derya

هتل Derya یکی از هتل های چهار ستاره و میان رده در شهر قونیه محسوب می‌شود که دارای ۴۶ واحد اقامتی می‌باشد. این هتل از امکانات خیلی خوبی از جمله سوئیت ماه عسل، ترانسفر فرودگاهی، سرویس اتاق، پذیرش ۲۴ ساعته و وای‌فای رایگان، واحدهایی مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه‌تخت با ماهواره، مینی‌بار و سرویس بهداشتی اختصاصی با سشوار و غیره برخوردار است. هتل دریا، موقعیت مکانی و دسترسی خوبی دارد و فاصله این هتل از فرودگاه قونیه ۱۹ دقیقه با ماشین، از موزه و مقبره مولانا ۴ دقیقه پیاده، از مسجد و مقبره شمس تبریزی ۹ دقیقه پیاده و از بازار قونیه ۵ دقیقه پیاده می‌باشد.

هتل Pasa Park Konya

این هتل یکی از هتل‌های ۳ ستاره و میان رده شهر قونیه محسوب می‌شود که دارای فضایی آرام و دلنشین می‌باشد. از امکانات این هتل ۳ ستاره می توان به یک رستوران شیک و زیبا با انواع غذاهای محلی ترکی و غذاهای بین المللی لذیذ، تراس با چشم اندازی زیبا، کتابخانه، منطقه مخصوص سیگار کشیدن، سالن برگزاری کنفرانس، پارکینگ رایگان، اتاق‌های خانوادگی، سوئیت عروس، خدمات ماساژ‌های تخصصی، خدمات کرایه اتومبیل، خشکشویی، صندوق امانات و غیره اشاره نمود. هتل Pasa Park Konya از موقعیت مکانی و دسترسی مناسبی برخوردار است و فاصله آن از موزه مولانا ۷۰۰ متر، از مسجد علاء الدین ۷۰۰ متر، از موزه اینجه مناره ۱ کیلومتر، از شهر باستانی کلسیترا ۷ کیلومتر و از ترمینال اتوبوس قونیه ۸.۴ کیلومتر می‌باشد.

هتل مثنوی

این هتل یکی از مجموعه های اقامتی ارزان و مقرون به صرفه قونیه محسوب می‌شود که ۵۲ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌‌توان به اینترنت، تماشای جمعی تلویزیون در لابی، سرویس اتاق و پارکینگ رایگان، اتاق هایی با تلویزیون و حمام مجهز اشاره نمود. مجموعه اقامتی مثنوی  از موزه Mevlana حدود ۰.۲ کیلومتر، تا مسجد علاءالدین حدود ۱ کیلومتر، تا موزه Ince Minare حدود ۱.۵ کیلومتر و تا فرودگاه قونیه ۱۳ کیلومتر و کمتر از صد متر با موزه مولانا فاصله دارد.

هتل هیلتون گاردن این

هتل هیلتون گاردن این یکی از هتل‌های چهار ستاره قونیه می‌باشد که در محله عزیزیه و بخش مرکزی شهر واقع شده و دارای ۲۲۸ اتاق می‌باشد. تمام اتاق های این مجموعه اقامتی به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع،‌ تلویزیون ال‌ سی‌ دی، میز بزرگ و حمام، مجهز هستند. از دیگر خدمات هتل می‌توان به رستوران، پارکینگ، خشکشویی، صندوق امانات، بار و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره نمود. فاصله هتل از مرکز فرهنگی مولانا ۲۰۰ متر، از موزه مولانا ۸۰۰ متر، از مسجد علاءالدین ۱.۹ کیلومتر، از شهر قدیمی کلسیترا ۷.۵ کیلومتر و از فرودگاه قونیه ۱۳ کیلومتر می‌باشد.

هتل Bayir Diamond Hotel & Convention Center Konya

این هتل پنج ستاره یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل های شهر قونیه است که دارای ۲۱۴ اتاق مجهز و مدرن می‌باشد. از امکانات و خدمات رفاهی این مجموعه می توان به صندوق امانات، آرایشگاه، باشگاه ورزشی، اینترنت، رستوران و پارکینگ رایگان، اتاق‌هایی با تلویزیون و حمام اشاره کرد. این هتل تا تپه علاءالدین حدود ۲.۸ کیلومتر، تا موزه مولانا ۲.۲ کیلومتر و تا فرودگاه قونیه ۱۱.۵ کیلومتر فاصله دارد.

سوالات متداول:

مزایای رزرو تور قونیه از الی گشت چیست؟

با رزرو تور قونیه از شرکت الی گشت می‌توانید خرید بلیط هواپیما و رزرواسیون هتل را به صورت یکجا و خیلی راحت انجام دهید و از خدمات گوناگونی بهره مند شوید.

چه رویداد هایی در تور قونیه برگزار می‌شوند؟

مراسم بزرگداشت مولانا و رقص صوفیان از مهم‌ترین رویدادهای و جشنواره های شهر قونیه هستند.

مهم ترین جاذبه‌های گردشگری شهر قونیه کدامند؟

مقبره و موزه مولانا، تپه علاءالدین، شهر قدیمی کلسیترا، شهرهای زیرزمینی، قاره‌ پینار، مسجد سلطان سلیم، مسجد شمس تبریزی و موزه های مردم شناسی و غیره از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

بهترین هتل‌های نزدیک به موزه مولانا کدامند؟

هتل Derya، هتل هیلتون گاردن این، هتل Bayir Diamond Hotel & Convention Center Konya، هتل مثنوی و  هتل Pasa Park Konya از بهترین و مناسب‌ترین هتل‌های قونیه هستند که فاصله کمی تا موزه مولانا دارند.

نتیجه گیری:

شهر تاریخی و زیبای قونیه یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه می‌باشد که هرساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند. از مهم ترین دلایل محبوبیت این شهر می‌توان به موزه و آرامگاه مولانا و همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف بزرگ اشاره نمود. برای رزرو تور قونیه می توانید از خدمات بی نظیر شرکت مسافرتی الی گشت بهره مند شوید و فرایند رزرو بلیط و هتل خود را در کوتاه ترین زمان به صورت یکجا انجام دهید.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به قونیه
۷ دلیل برای سفر به قونیه
خوردنی های قونیه ترکیه را بشناسیم
از قونیه، خانه ابدی مولانا چقدر می دانید؟
هتل های نزدیک به محل برگزاری مراسم بزرگداشت مولانا

مطالب مرتبط

غذاهای مخصوص افطار در شهرهای مختلف ایران

معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگی در خرم آباد

سفری به منطقه حفاظت شده پرور سمنان