روش های اخذ پاسپورت کشور دومینیکا در۴ ماه

کشور دومینیکا یکی از کشورهایی است که شرایط بسیار خوبی را برای مهاجران فراهم کرده است به طوری که این روزها بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت از کشور را دارند، به اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام می‌ کنند.

بسیاری از ایرانیان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، رویای مهاجرت به کشوری دیگر و تشکیل یک زندگی آرام و به دور از دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی در ایران را در سر دارند.

به همین علت در جستجوی کشورهایی هستند که شرایط خوبی را برای مهاجران فراهم می‌ کنند تا از طریق مهاجرت به آن کشور بتوانند آینده خود و خانواده خود را به بهترین شکل ممکن بسازند.

برای خرید آنلاین ارزان ترین بلیط هواپیما دومینیکا از الی گشت اینجا کلیک کنید.

آشنایی با کشور دومینیکا

شاید نام دومینیکا، نام آشنایی برای بسیاری از افراد نباشد و حتی این احتمال وجود دارد که خیلی‌ها اطلاعی از این موضوع که که دومینیکا نام کشوری بر روی کره زمین است نداشته باشند.

پس خالی از لطف نخواهد بود که قبل از بررسی شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا، کمی با این کشور آشنا شویم.

در شرق دریای کارائیب، جزیره‌ای قرار دارد که کشور دومینیکا نام دارد؛ درصد زیادی از سطح این جزیره به مناطق کوهستانی اختصاص یافته است.

بلندترین قله این جزیره Morne Diablotins نام دارد که با ارتفاع ۱۴۴۷ متری یک قله آتشفشانی به حساب می‌ آید، البته جای نگرانی نیست چون این قله به همراه چند قله دیگر این جزیره جزء آتشفشان‌ های غیر فعال هستند و خطری شهروندان این کشور را تهدید نمی‌ کند.

جزیره طبیعت کارائیب لقبی است که به کشور دومینیکا داده شده است و دلیل آن برخورداری از طبیعت بکر و دست نخورده در این جزیره بوده، برای شناخت بیشتر طبیعت این کشور کافی است فیلم دزدان دریایی کارائیب را به خاطر بیاورید چون بسیاری از صحنه‌ های این فیلم در دومینیکا فیلمبرداری شده است.

جنگل‌ های استوایی بخش اعظمی از این جزیره را پوشانده؛ که میانگین دمای ۱۲ تا ۲۷ درجه سانتیگراد در طول سال را برای این جزیره به وجود آورده است.؛ بیشترین میزان بارندگی در این کشور در اواخر فصل بهار و پاییز است که ممکن است به باران ‌ها و طوفان ‌های استوایی منجر شوند.

روسو، نام پایتخت کشور دومینیکا است که مهد فرهنگ و سنت ‌های محلی در این کشور بوده و مهم‌ ترین منطقه برای جذب توریست به این کشور است، فستیوال جهانی موسیقی Creole به مدت ۱۵ سال است که در شهر روسو برگزار می‌ شود.

باغ‌ های بوتانیک که در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور قرار گرفته‌ اند؛ نگین این شهر به شمار می‌ آیند که دلیل آن وجود گونه‌ های گیاهی استوایی منحصر به فرد و سرسبز در این باغ‌ ها می‌ باشد.

کشور دومینیکا اقتصاد خود را بر پایه کشاورزی بنا نهاده و  مهم‌ ترین محصول کشاورزی در این جزیره میوه موز است که به سایر کشور ها صادر می‌ شود.

در کنار صادرات موز، مرکبات، کاکائو، تنباکو و نارگیل از دیگر محصولات کشاورزی صادراتی در این کشور هستند. صنعت در کشور دومینیکا محدود به حوزه معدن می‌شود که معدن سنگ آهک و سنگ‌ خارا از معادن مهم در این کشور هستند. کارخانه‌ های تولید مواد و لوازم اولیه نیز در این جزیره وجود دارد اما خبری از صنایع پیشرفته نخواهد بود.

با اینکه این روزها اخذ پاسپورت دومینیکا بسیار بر سر زبان‌ ها افتاده است اما این کشور در صنعت توریسم در مقایسه با سایر کشورهای حوزه کارائیب پیشرفته و توسعه یافته نیست. شاید مهم‌ ترین علت این عدم توسعه را بتوان به عدم وجود فرودگاه‌ بین‌ المللی در این کشور نسبت داد.

اما با این حال این موضوع باعث نشده است که توریست‌ ها و گردشگران فرصت دیدن طبیعت بکر و زیبای این جزیره را از دست بدهند و سالانه به میزان گردشگران این کشور افزوده شده است که بر اساس آمار رسمی در حدود ۸۰ هزار نفر در سال از این کشور دیدن می‌ کنند.

از بهترین جاذبه‌ های گردشگری کشور دومینیکا می‌ توان به گردشگری با کشتی‌ های تفریحی کروز و اکوتوریسم اشاره کرد که گردشگران زیادی را به این کشور جذب کرده است.

مزایای اخذ پاسپورت کشور دومینیکا

مدت زمان فرآیند اخذ پاسپورت دومینیکا که بین ۴ تا ۶ ماه به طول می‌ انجامد، عدم نیاز به حضور فیزیکی در این کشور برای اخذ پاسپورت، عدم نیاز به داشتن مدرک زبان بین‌المللی و سایر شرایط پیچیده مانند سوابق مدیریتی از مهم‌ترین مزایای پاسپورت دومینیکا و اخذ اقامت دائم برای این کشور است.

در دنیا کشورهای زیادی نیستند که فرایند اعطای تابعیت آن‌ها از طریق سرمایه‌ گذاری در کوتاه مدت انجام شود؛ تنها دو کشور در دنیا این شرایط را فراهم کرده ‌اند که شامل دومینیکا و سنت کیس هستند، کشور سنت کیس به تازگی اعلام کرده است که برای ایرانیان تشکیل پرونده اعطای تابعیت نخواهد داد و به همین دلیل تنها کشوری که با این شرایط به ایرانیان تابعیت اعطا می‌ کند کشور دومینیکا می ‌باشد.

اهمیت اخذ پاسپورت کشور دومینیکا

با توجه به شرایط کشور دومینیکا شاید این پرسش در ذهن شما شکل بگیرد که اخذ اقامت این کشور چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هدف اصلی از اخذ پاسپورت دومینیکا و اخذ اقامت این کشور، مهاجرت و زندگی کردن در آنجا نیست بلکه هدف اصلی آن امکانانی است که داشتن پاسپورت این کشور در اختیار شما قرار می‌ دهد.

با داشتن اقامت دومینیکا شما می‌ توانید به بسیاری از کشورها به خصوص انگلستان بدون نیاز به ویزا سفر کنید؛ این برنامه شهروندی و تابعیت که از سال ۱۹۹۳ توسط دولت مشترک ‌المنافع دومینیکا معرفی شده است.

یکی از معتبرترین طرح‌ های شهروندی اقتصادی در جهان است که امکان اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌ گذاری با شرایط خاص در این کشور را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

بر اساس این برنامه متقاضیان می‌ توانند در مدت زمان ۴ تا ۶ ماه به طور کاملا قانونی، تابعیت و پاسپورت دوم برای خود و خانواده از سراسر جهان دریافت کنند که غیر قابل فسخ است.

نکته مهم در مورد برنامه اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا این است که متقاضی می‌ تواند بدون اینکه در این کشور اقامت داشته باشد و یا تابعیت فعلی خود را لغو کند، تابعیت کشور دومینیکا را بدست آورد.

متقاضی دریافت تابعیت این کشور باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی
  • عدم داشتن سابقه کیفری

از آنجایی که برای اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا نیاز به سکونت در این کشور نمی‌ باشد فرد متقاضی تنها باید هزینه درخواست را پرداخت کرده و سرمایه‌ گذاری در این کشور انجام دهد؛ پس از اخذ تابعیت، اینکه متقاضی تصمیم داشته باشد در این جزیره زندگی کند یا خیر کاملا شخصی است.

روش اخذ تابعیت کشور دومینیکا

با توجه به شرایطی که دولت کشور دومینیکا در این کشور فراهم کرده است افراد بسیاری متقاضی دریافت تابعیت این کشور هستند؛ اولین شرط برای دریافت پاسپورت دومینیکا این است که شهروند این کشور باشید.

دریافت شهروندی در کشورهای دیگر روش‌ های مختلفی دارد که در مورد کشور دومینیکا نیز صدق می‌ کند؛ هر یک از روش‌ های اخذ شهروندی دومینیکا دارای مزایا و معایبی هستند که بر این اساس بهترین و ساده‌ ترین راه برای شهروندی در این کشور سرمایه‌ گذاری می ‌باشد.

از آنجا که بهترین راه شهروندی در دومینیکا سرمایه‌ گذاری در این کشور است باید قبل از اقدام به یک سری نکات توجه کرده و آن‌ ها را مدنظر قرار داد؛ برنامه اخذ تابعیت کشور دومینیکا از طریق سرمایه‌ گذاری به عنوان گذرنامه سرمایه‌ گذاری شناخته می‌شود که فرآیند درخواست و اقدام آن ساده و سریع می ‌باشد.

در این برنامه فرد متقاضی دریافت تابعیت و پاسپورت دومینیکا، گزینه مد نظر خود برای سرمایه‌ گذاری در این کشور را انتخاب کرده و پس از آن نمایندگی معتبری را انتخاب می‌کند تا در تمام مسیر سرمایه‌ گذاری و اخذ تابعیت همراه او باشد.

فرد متقاضی همراه با ارائه درخواست خود، مدارک مورد نیاز را برای واحد سرمایه‌ گذاری این کشور (CIU) ارسال می‌ کند. مدارک ارسالی توسط متقاضی ظرف مدت سه ماه به وسیله این واحد بررسی و ارزیابی می‌ شود و پس از بررسی دقیق سوابق اگر واحد CIU تشخیص دهد که فرد متقاضی شرایط لازم برای سرمایه‌ گذاری را دارد، درخواست فرد مورد تأیید قرار می‌ گیرد.

پس از تأیید شرایط متقاضی از طرف واحد CIU، گواهی ثبت نام صادر شده و فرد متقاضی می‌ تواند برای اخذ گذرنامه دومینیکا درخواست خود را ارائه دهد.

اخذ تابعیت کشور دومینیکا از طریق سرمایه‌ گذاری در این کشور به دو روش انجام می‌شود:

  • گزینه اهدایی به دولت:

مبلغ لازم برای این سرمایه‌ گذاری معادل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا

  • گزینه املاک و مستغلات:

مبلغ لازم برای این روش سرمایه‌ گذاری معادل ۲۰۰ هزار دلار آمریکا

نکته مهم در مورد مبالغ سرمایه‌ گذاری لازم برای اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا این است که این مبالغ در مقایسه با مبالغ مورد نیاز سرمایه‌گذاری در سایر کشورهای منطقه کمتر است.

به غیر از مبلغ سرمایه‌ گذاری کمتر نسبت به سایر کشورها، برنامه تابعیت دومینیکا امکانات متنوع دیگری را برای متقاضیان این برنامه در نظر گرفته است به طوری که این حد از شرایط مقرون به صرفه در هیچ برنامه تابعیت اقتصادی دیگری در دنیا دیده نمی‌شود.

همین دلایل است که برنامه تابعیت اقتصادی دومینیکا به ارزان‌ ترین برتامه اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌ گذاری در دنیا تبدیل شده است.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور دومینیکا

اقتصاد پایدار حاکم بر کشور دومینیکا باعث شده است که سرمایه‌ گذاری در این کشور حوزه دریای کارائیب مزیت‌ های زیادی را برای سرمایه‌ گذاران به همراه داشته باشد. از آنجا که اطلاع از مزایا و شرایط سرمایه‌ گذاری در کشور دومینیکا به افراد متقاضی برای اخذ تصمیم درست و منطقی کمک شایانی خواهد کرد با برخی از این مزایا که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شامل موارد زیر هستند آشنا می ‌شویم:

  • اخذ پاسپورت دومینیکا؛

مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین مزیت سرمایه‌ گذاری در دومینیکا این است که وقتی فردی اقدام به سرمایه‌ گذاری در این کشور می‌ کند، شهروندی دومینیکا را دریافت می‌ کند که در نهایت منجر به اخذ اقامت این کشور توسط فرد متقاضی می‌ شود. این اصلی‌ترین مزیت سرمایه‌ گذاری در دومینیکا است که مزیت‌ های دیگری را برای فرد متقاضی به دنبال دارد.

  • افزایش سرمایه:

از آنجایی که یکی از شروط اساسی برای افزایش سرمایه افرادی که در یک کشور سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، ثبات اقتصادی و سیاسی در آن کشور است، با توجه به اقتصاد پویا و رو به رشد و توسعه این کشور و ثبات سیاسی حاکم بر آن، متقاضی سرمایه‌گذاری در این کشور می‌ تواند اطمینان حاصل کند که سرمایه وی در آینده با رشد مواجه شده و نگرانی از بابت آینده آن وجود نخواهد داشت.

امکان سفر به ۱۴۳ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا

یکی از مزیت‌ های هیجان‌ انگیز سرمایه‌ گذاری و اخذ پاسپورت دومینیکا امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها است .

اخذ ویزا برای کشورهای مختلف به خصوص برای ایرانیان گاهی بسیار سخت و پیچیده است و در مواردی حتی غیر ممکن می‌ شود؛ اما با داشتن تابعیت دومینیکا می‌ توانید به بسیاری از کشورها در تمامی قاره‌ های جهان بدون نیاز به داشتن ویزا سفر کرده و یا در آن‌ ها زندگی کنید.

با تابعیت دومینیکا شما قادر خواهید بود که به ۱۴۳ کشور دنیا بدون ویزا سفر کرده و در آن‌ ها زندگی کنید که مزیت بسیار مهم و هیجان‌ انگیزی به حساب می‌ آید،  همین مزیت به تنهایی می‌ تواند دلیل کافی برای اقدام به سرمایه‌ گذاری در کشور دومینیکا را به افراد متقاضی ارائه دهد.

کشور دومینیکا که جزیره‌ای کوچک در شرق دریای کارائیب می‌ باشد با طبیعت بکر و زیبا که از کوهستان و جنگل‌ های استوایی پوشیده شده است این روزها به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت و اخذ تابعیت تبدیل شده است.

بدون شک تنها طبیعت زیبا و بکر دلیل محبوبیت این کشور برای اخذ تابعیت نیست و دلایلی مانند داشتن تحرک جهانی و امکان سفر به ۱۴۳ کشور دنیا در تمام قاره‌ های جهان بدون نیاز به ویزا و معافیت مالیاتی در پی سرمایه‌ گذاری در این کشور از مهم‌ ترین دلایلی است که بسیاری از متقاضیان به مهاجرت این کشور را انتخاب می‌کنند.

متقاضیان برای اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا نیاز به حضور و یا سکونت در این کشور برای درخواست تابعیت و اخذ پاسپورت را ندارند و در یک مدت زمان کوتاه بین ۴ تا ۶ ماهه می‌ توانند بدون نیاز به داشتن مدرک زبان بین‌ المللی از طریق سرمایه‌ گذاری در این کشور درخواست خود را ارائه داده و تابعیت دومینیکا را دریافت کنند. اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه‌ گذاری نسبت به سایر کشورها مقرون به صرفه‌ تر بوده و حتی برای دریافت تابعیت این کشور نیازی به لغو تابعیت کشور اصلی نمی‌ باشد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل  با مناسب ترین قیمت در سامانه الی گشت

مطالب مرتبط

آشنایی با ساحل درختان نارگیل کیش!

۲۳ تا از دیدنی ترین جاذبه های بوشهر

راهنمای سفر به دریاچه برم الوان، نگینی در کهگیلویه و بویراحمد