معرفی ۱۰ مورد از جاذبه های گردشگری امارات

10 مورد از جاذبه های گردشگری امارات

بیشتر مردم جهان کشور امارات متحده عربی را به خاطر شهرهای بسیار مدرن دبی و ابوظبی می شناسند و کم تر کسی از تاریخ غنی و پیشینه کهن آن اطلاع دارد. برجسته ترین جاذبه های گردشگری امارات شامل مکان های تاریخی، خرابه های باستانی، قلعه های چند صد ساله و مردمانی است که فرهنگ بیابان نشینی دارند. علاوه بر مکان های دیدنی موسیقی، میراث و سنت نوشیدن قهوه، کشتی سازی، نگهداری از حیواناتی مثل شتر و اسب از دیگر جاذبه های کشور امارات متحده عربی هستند. اگر می خواهید سفری متفاوت به امارات داشته باشید و با مردمان این سرزمین بیشتر آشنا شوید در این مطلب با الی گشت همراه شوید.

امارات متحده عربی، اتحادی از هفت شیخ‌ نشین کوچک

برای این که در ادامه از محل قرار گیری جاذبه های بهتر مطلع شوید لازم است ابتدا مختصری از تقسیم بندی های کشور بگوییم. این کشور سال ۱۹۷۱ استقلال یافت و از بریتانیا جدا شد. در حال کشور امارات به هفت شیخ یا امیر نشین تقسیم شده که هرکدامشان استقلال زیادی دارند اما زیر نظر شورای حکام و امیر کشور ادامه می شوند.

جالب است بدانید که نام کلمه امارات هم به معنی شیخ نشین است و هفت امیر نشین آن عبارتند از:

  • ابوظبی
  • دبی
  • شارجه
  • عجمان
  • ام‌ القوین
  • رأس ‌الخیمه
  • فجیره

پایتخت این کشور ۸ میلیون نفری، بر خلاق تصور بیشتر افراد شهر ابوظبی است. اگر قد سفر به دبی را دارید یکی از بصرفه ترین و راحت ترین انتخاب ها تور دبی الی گشت است که در آن بسیاری از دغدغه هایتان کاسته شده و با خیال آسوده راهی سفر می شوید.

برج خلیفه، بلندترین سازه جهان در دبی

برج خلیفه یکی از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی و برج دیدنی آسمان دبی است. نه تنها بلندترین ساختمان جهان، بلکه عناوین بلندترین سازه نامتکی جهان، مرتفع ترین چشم انداز مشاهده جهان و طولانی ترین آسانسور در جهان را نیز از آن خود کرده است. تقریبا همه کسانی که به بازدید از این برج می روند، سری به تراس تماشای شهر آن می زنند که نمایی پاناروما و ۳۶۰ درجه از شهر دبی را در مقابل چشمانشان قرار می دهد. اگر ترس از ارتفاع دارید و ممکن است سرتان گیج رود، تراس چشم انداز برج خلیفه را از فهرست جاذبه های گردشگری امارات خودتان خط بزنید.

آدرس: Entry from Dubai Mall, Sheikh Zayed Road, Dubai

وبسایت: www.burjkhalifa.ae

مسجد شیخ زاید، سومین مسجد بزرگ جهان در ابوظبی

مسجد بزرگ شیخ زاید مسجدی مدرن و مملو از زیبایی ها خارق العاده است. این مسجد با بهره گیری از طراحی معاصر و المان های معماری سنتی، هماهنگی از سبک ها و فنون مدرن و باستانی را برای تفسیری جدید از معماری اسلامی شکل داده است.
اگر گذرتان به ابوظبی افتاد حتما باید از این مسجد بزرگ و باشکوه دیدن کنید. در طراحی داخلی بنای مسجد با استفاده سخاوتمندانه از طلا، کاشی ها، موزاییک ها، شیشه کاری و سنگ مرمر زینت داده شده و برای نمای خارجی آن هم سنگ های سفیدی بکار رفته که زیر آسمان آبی امارات می درخشد و چشمان هر عابری را به خود خیره می کند.

آدرس: Al Khaleej al Arabi Street, Abu Dhabi

رشته کوه حجر، قلب وحشی امارات

کوه های حجر در میان بیابان قرار گرفته اند و قلب مبهم و وحشی امارات متحده عربی را شکل داده اند. جاده های پر پیج و خمی از میان آن عبور می کنند و سواری در آن بیشتر شبیه به سیر ترن هوایی است. در طول مسیر نیز روستاهای کوچکی را پشت سر می گذارید که باعث جذابیت هرچه بیشتر آن می شود.

رشته کوه از استان مسندم در عمان آغاز شده و در ادامه به راس الخیمه و فجیره امارات می رسد. دوست داران طبیعت مسیرهای پیاده روی زیادی را خواهند یافت و البته موقعیت های خوبی هم برای تماشای پرندگان بچشم می خورد. وادی های تاریخی بیابان ها هم گزینه های خوبی برای کاوش و تفریح هستند.

موزه لوور ابوظبی، شاهکار معماری در میان جاذبه های گردشگری امارات

موزه لوور ابوظبی جدیدترین و دیدنی ترین موزه امارات متحده عربی، با اشیا کهنی متعلق به قرون مختلف از تاریخ بشریت بازدید کنندگان را به سفری در سال های گذشته می برد و پیوند میان فرهنگ های مختلف را به نمایش می گذارد. علاقه مندان به تاریخ اولیه، تجربه گرایی و یا هنر مدرن هر کدام اشیا مورد علاقه شان را در موزه پیدا می کنند.

معماری آن توسط ژان نوول معمار مشهور فرانسوی طراحی شده و منتقدان برای تفسیرش واژه مسحور کننده را بکار می برند و جالب است بدانید ۵۵ سالن موزه هر یک ویژگی مخصوص خودشان را دارند. خود نوول آن را جزیره ای در میان جزیره دیگر توصیف می کند. هدف اصلی موزه کاهش شکاف بین هنر شرق و غرب جهان است.

آدرس: Saadiyat – Abu Dhabi – United Arab Emirates

وبسایت: louvreabudhabi.ae

شماره تماس: +۹۷۱ ۶۰۰ ۵۶۵۵۶۶

کوه جیص، مرتفع ترین جاذبه طبیعی امارات

بلندترین قله امارات متحده عربی، جبل جیص در راس الخیمه امارات قرار گرفته و به لطف احداث و بهبود کیفیت جاده پر پیچ و تابی که از دل کوه بالا می رود در سال های اخیر دسترسی به آن ساده تر شده است.
در بالای جاده، مجموعه از چشم اندازهای فوق العاده را خواهید دید که بخشی از آن رو به سمت دریاست. اگر اشتیاق زیادی به طبیعت کوهستانی دارید حتما سری به کوه جیص بزنید و به طولانی ترین زیپ لاین جهان بروید که از بالای قله بیش از دو کیلومتر طول دارد و به طرز باورنکردنی سرعتی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حواستان باشد که علی رغم گرمای هوا در امارات اینجا زمستان های برف می آید و همه را حسابی شگفت زده می سازد.

موزه هنرهای شارجه، پایتخت فرهنگی جهان عرب

مجموعه ای که سال ۱۹۹۷ فعالیتش را آغاز کرده و بخش های گوناگونی را به صورت دائمی و موقتی به نمایش می گذارد. در سه طبقه مختلف آن ۷۲ گالری ختلف برپاست که تمرکز اصلیشان بر روی آثار دنیای عرب و هنرمندان خاورمیانه است. تا قبل از افتتاح موزه لوور ابوظبی این جا بزرگ ترین و مهم ترین موزه کشور بود.

در ضمن آثار هنرمندان اروپایی که موضوعشان دنیای عرب هست هم در مجموعه نگهداری می شود. برگزاری نمایشگاه های موقتی و نمایش گاه به گاه آثار باعث شده هر بار بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری امارات ویژگی های خاص خودش را داشته باشد.

جبل حفیت، جاذبه مشترک امارات و عمان

اگر در شهرهای ابوظبی یا العین (بدون دغدغه زمان) اقامت دارید، روزی را برای بازدید از قله جبل حفیت اختصاص دهید. این جا دومین قله مرتفع کشور امارات متحده عربی است و جاده های پر پیچ و خم و چشم انداز بیابان بی انتها منتظر شما هستند. پس از رسیدن به بالای قله می توانید چشم اندازی فراتر از بیابان را ببینید و از تماشای منظره لذت ببرید.

دهکده توریستی بستکیه در دبی

بستکیه سال ۱۸۹۰ توسط مهاجران بستکی (شهر بستک امروزه یکی شهرهای آباد استان هرمزگان در جنوب ایران است) ساخته شد. ویژگی اصلی خانه های محله آن است که از سنگ های مرجانی دریایی، گچ و آهک بنا شده اند. درها و پنجره هایش از چوب درخت ساج و تیک هستند که بیشترشان از هند و مومباسا به این منطقه آورده شده اند. بالای خانه ها نیز مانند شهرهای جنوبی کشور خودمان بادگیر قرار داده شده تا هوای داخل خانه ها را مطبوع سازد.

این جا از تحولات سریع و مدرن امروزی دبی جا مانده و تصمیم فعلی آن است که همچنان بافت سنتی خود را حفظ کند. در حال حاضر هم قصد تبدیل آن به دهکده ای توریستی را دارند. مسجد و بخشی از دیوار قدیمی شهر هم تنها آثار بجا مانده از سال های دور دبی هستند.

بیابان، مشهورترین جاذبه گردشگری امارات

صحبت از سفر به امارات که به میان می آید معمولا همه دو چیز در ذهنشان تداعی می شود، یکی برج های آسمان خراش و دیگری بیابان هایی که تا چشم کار می کند امتداد یافته اند. سرگرمی های زیادی برای خوش گذرانی در بیابان تدارک دیده شده که از مشهورترین های آن می توان به سافاری با ماشین های (four-wheel-drive)، حشره شناسی، اسکی روی ماسه، پیاده روی و شتر سواری اشاره کرد. اغلب مسافران دبی رفتن به بیابان را در برنامه سفرشان قرار می دهند اما لازم است بگوییم که ابوظبی و فجیره هم بیابان های زیبا و مفرحی دارند.

اگر هم اهل هیجان نیستید، شامی آرام در سکوت بیابان و بادیه های کشور می تواند جایگزین خوبی برای تجربه حضور در بادیه برای شما باشد.

مسجد بدیه، جاذبه ۶۰۰ ساله امارات

مسجد بدیه در شرق روستایی با همین نام قرار گرفته که در ۳۵ کیلومتری شمال فجیره است. در کنار مسجد هم دو برج قدیمی قرار دارند که زمانی برای نگهداری از شهر استفاده می شدند. سازه را در کوهپایه ساخته اند و محراب مسجد دقیقا کنار کوه است.

راهی که شما را به مسجد می رساند از امتداد سواحل کشور می گذرد و منظره زیبایی داد. در ساخت آن از هیچ چوبی استفاده نشده است. باید بگوییم که مسجد بدیه سازه کوچکی است و بیش از ۲۰ نفر نمی توانند در آن نماز بخوانند. از بارزترین ویژگی های آن قبه های زیادی است که روی سقف تعبیه شده و از داخل نیز قابل مشاهده است. حاکمان فجیره چند سال پیش مسجد را مرمت کرده و با معرفی اش به جهان، سازه را تبدیل به جاذبه گردشگری مشهوری کرده اند.

  • آیا بازدید از جاذبه های گردشگری امارات رایگان است؟

برخی از دیدنی هاش کشور مانند موزه ها و ساختمان های مدرن نیاز به پرداخت هزینه دارند ولی تماشای مناظر طبیعی و محله های قدیمی رایگان است.

  • معروف ترین جاذبه گردشگری امارات کدام است؟

برج خلیفه تبدیل به نماد شهر دبی و کشور امارات شده و معروف ترین سازه این کشور است، البته نمی توان از بیابان که جاذبه بی انتهای کشور است نامی نبرد.

در این مطلب به معرفی و بررسی ۱۰ مورد از برترین جاذبه های گردشگری امارات متحده عربی پرداختیم و ویژگی های هر یک بیان کردیم. در میان آن ها ساختمان های سر به فلک کشیده و سازه های مدرن امروزی،‌ در کنار بناهای قدیمی بجا مانده از گذر تاریخ و جاذبه های طبیعی مانند بیابان و کوه های پر برف بچشم می خورد.

البته بدون شک سواحل هم یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران هستند. بسیاری از هتل ها سواحل اختصاصی خودشان را دارند و البته بیشتر ساحل های عمومی آن هم رایگان هستند و تفریحگاه مناسبی برای سفرهای دوستانه و خانوادگی به حساب می آیند. اماراتی ها هم انواع و اقسام تفریحات مانند موج سواری، غواصی و … را برای مردم در نظر گرفته اند. اگر دبی مقصد شما در سفر به امارات است نگاهی به مطلب معرفی بهترین ساحل های عمومی دبی بیاندازید تا بدون پرداخت هزینه از این جاذبه هیجان انگیز لذت ببرید. چنانچه شما هم تجربه سفر به کشور امارات و بازدید از مراکز دیدنی آن را دارید،‌ در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط

همه چیز درباره سفر لحظه آخری

معرفی ۲۰ مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کاشان

بازار سنتی همدان، نمادی از تاریخ و تمدن این شهر

۳ نظرات

پوریا 1398-06-06 - 8:20 ق.ظ
ما که تا همین دبیش هم نرفتیم چه برسه باقی شهرها
AhmadReza 1398-06-09 - 11:42 ق.ظ
اتفاقا ما تو آخرین سفرمون وقت زیاد داشتیم رفتیم مسجد بدیه کوچیکتر از اونی بود که توقع داشتم ولی خیلی خوش گذشت.
شایان.پوری 1398-06-09 - 12:02 ب.ظ
ویدئوهای موزه لوور رو تو اینترنت ببینین، خیلی جذاب و دیدنی ان
افزودن نظر