نکاتی برای خانوم هایی که می خواهند تنها به هند سفر کنند

نکاتی برای مسافرت تنهایی خانوم ها به هند

اگر خانوم هستید و با شنیدن وصف جذابیت های هند مشتاق سفر به این کشور پهناور و زیبا شده اید و قصد دارید به تنهایی ماجراجویی در این کشور را شروع کنید خوب است از قبل نکاتی را درباره این کشور پرزرق و برق بدانید. اگر کمی درباره جاذبه های این کشور تحقیق کنید و رفتاری درست داشته باشید از دیدن کشوری تا این حد متنوع و تجربه اتفاق های هیجان انگیز شگفت زده می شوید. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا با نکاتی برای سفر تنهایی به هند آشنا شوید.

هند را بهتر بشناسید

مطالب مرتبط:
نکاتی که باید برای کوله گردی در هند بدانید
با بازدید از این روستاها، سفرتان به هند را جذاب تر کنید

گاهی رسانه ها تصویر منفی و نادرستی از هند منعکس می کنند اما در واقعیت هند کشور دیگری ست. هند در حال مدرن شدن است و بیشتر قسمت های آن برای گردشگران خارجی و به ویژه خانوم ها امن و امان است. قبل از اینکه راهی سفر به این سرزمین رنگارنگ شوید کمی تحقیق کنید و با فرهنگ ها، سنت ها و آداب و رسوم این کشور آشنا شوید. همیشه به خاطر دشته باشید که هند به طور باورنکردنی ای متنوع است برای همین باید نسبت به تفاوت های فرهنگی مکان های جدید باهوش عمل کنید. وبلاگ ها و کتابچه های راهنمایی که توسط دیگر مسافران خانوم نوشته شده را بخوانید تا دید روشنی درباره هند پیدا کنید. لیستی از بهترین جاهایی که به درد مسافرت های تک نفره می خورد پیدا کنید و به سمت همان نقاط بروید.

به آداب و رسوم محلی توجه کنید

در هند مردمی با تفکرات مختلف زندگی می کنند و طرز لباس پوشیدن مردم در هر ناحیه فرق می کند. بهترین راه حل این است که به مردم محلی نگاه کنید و طرز لباس پوشیدن خود را تا حدودی با آن ها هماهنگ کنید. فرهنگ لباس پوشیدن در شهرهای بزرگ تری مثل بمبئی، دهلی و گوا متفاوت از ایالت های سنتی تری مثل راجستان و یا شهرها و روستاهای کوچک تر است. اگر به درستی لباس بپوشید می توانید بدون هیچ مشکلی جاذبه های دیدنی این سرزمین را کشف و ماجراجویی کنید. در مناطق سنتی تر اگر تا حدودی مثل محلی ها لباس بپوشید نشان می دهد که به فرهنگ آن ها احترام گذاشته اید.

ترس را کنار بگذارید و مطمئن و هشیار باشید

مثل هر کشور دیگری در هند هم مکان هایی هست که نسبت به دیگر جاها احتمال جرم و جنایت در آن بیشتر است در اینجور جاها همیشه حواستان به اطراف باشد با این حال هندی ها کلا انسان های کمک رسانی هستند و از گردشگران خارجی استقبال می کنند پس اگر احساس کردید که در موقعیت سختی قرار دارید از دیگران کمک بخواهید. اگر در اتوبوس های عمومی کسی قصد ایجاد مزاحمت دارد ساکت ننشینید و سرو صدا کنید. اگر در جایی گم شدید اجازه ندهید که زبان بدنتان  این موضوع را به دیگران نشان دهد می توانید از محلی ها بخواهید تا آدرس درست را به شما نشان دهند و یا از گوگل مپ کمک بگیرید. همیشه در خیابان هایی رفت و آمد کنید که عابران زیادی در آن هستند و سمت کوچه های تاریک و خلوت نروید.

در شهر گردش کنید

با وجود اتوبوس، تاکسی، ریکشو، مترو، قطار و هواپیماهایی که در هند هست گشت و گذار در این کشور آسان و راحت است. فقط از وسایل حمل و نقل معتبر استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که سوار تاکسی هایی که تاکسی متر ندارند و یا تاکسی متر آن ها شکسته نشوید. برای کرایه تاکسی می توانید از اپلیکیشن هایی مثل Ola، Uber و TaxiforSure استفاده کنید این تاکسی ها سیستم جی پی اس دارند و سفر امن و راحتی را برایتان رقم می زنند. در ساعات خلوت سوار وسایل حمل و نقل عمومی نشوید، اگر از قبل می دانید که شب دیر وقت به هتل برمی گردید به هتل زنگ بزنید و از آن ها بخواهید تا برایتان تاکسی بفرستند. اگر سوار مترو می شوید در بخش خانوم ها و اگر سوار اتوبوس می شوید بر روی صندلی های جلو بنشینید. در ایستگاه های راه آهن صفی مخصوص برای خانوم ها و در اتوبوس و مترو هم صندلی هایی مخصوص برای خانوم ها وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

هتل را با دقت بیشتری انتخاب کنید

هتل را از قبل رزرو کنید. برای کوله گردان هتل های زیادی در سراسر کشور وجود دارد که نه تنها قیمت مناسب، راحت و امن اند بلکه باعث می شوند تا دیگر مسافران را هم ملاقات و از تجربه های آن ها استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید که در هتل اقامت کنید از وبسایت های معتبر و یا اپلیکیشن هایی مثل Hotels.com و یا TripAdvisor.com استفاده کنید در این اپلیکیشن ها لیستی از هتل های زیادی از سراسر کشور وجود دارد.

از سیم کارت محلی استفاده کنید

در هند سیم کارت گرفتن آسان است. اگر با ویزای گردشگری به هند می روید می توانید با ۵۰ روپیه صاحب سیم کارتی با ۵۰ مگابایت دیتا شوید. در کنار این سیم کارت به شما بسته ای حاوی نکات بایدها و نبایدها، شماره های اضطرای، اطلاعات گردشگری و نقشه هم داده می شود. این سیم کارت را می توانید در فرودگاه های شهرهای بمبئی، دهلی، جیپور، چنای، پانجی و … تهیه کنید. برای گرفتن این سیم کارت باید صفحه اول پاسپورت و کپی ویزای خود را نشان دهید.

کمی زبان محلی یاد بگیرید

هند زبان های مختلفی دارد و لهجه ها از جایی به جای دیگر فرق می کند پس اینکه فکر کنید می توانید عبارت های پرکاربرد همه این زبان ها را یاد بگیرید کمی عجیب است اما مطمئنا می توانید عبارت های ضروری زبا ن هندی را حفظ کنید چون در این سفر دانستن آن ها کمک زیادی بهتان می کند.

شماره تلفن های اضطراری را بدانید

وقتی به هر نقطه ای از دنیا به تنهایی سفر می کنید امنیت، اهمیت خیلی زیادی دارد برای همین خوب است که شماره های اضطراری را به خاطر بسپارید:

شماره پلیس: ۱۰۰

شماره آتش نشانی: ۱۰۱

شماره اورژانس: ۱۰۲

زیاد با غریبه ها درباره خودتان حرف نزنید

وقتی در حال حرف زدن با غریبه ها هستید زیاد وارد جزئیات زندگی تان نشوید و شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس خانه و یا هتل را به آن ها ندهید.

منبع: theculturetrip.com

مطالب مرتبط

معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای

شهر ممنوعه نماد قدرت و عظمت امپراتوری چین

آشنایی با جاذبه های گردشگری بندر انزلی