پارک دیزنی لند شانگهای، با بلندترین قلعه پریان دنیا!

 

پارک دیزنی لند شانگهای یک پارک موضوعی واقع در شهر جدید چوانشا، پودونگ، شانگهای چین است. ساخت این پارک در ۸ آوریل ۲۰۱۱ آغاز و در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ افتتاح شد. دیزنی لند شانگهای به عنوان ششمین پارک دیزنی در جهان و اولین در چین، رکوردهای بسیاری را در بین پارک‌های دیزنی موجود به ثبت رسانده است. این پارک دارای بلندترین قلعه کتاب داستان افسون شده، اولین منطقه طراحی شده توسط باغ و اولین باغ با تم دزدان دریایی است. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با این پارک موضوعی جذاب آشنا شوید.

پارک دیزنی لند شانگهای

پارک دیزنی لند شانگهای، که در شانزدهم ژوئن سال ۲۰۱۶ در مساحت ۱۱۶ هکتار افتتاح شد، به عنوان ششمین پارک از زنجیره معروف و اولین دیزنی لند در چین، توانسته رکوردهایی بی‌نظیر را به نام خود ثبت کند. آنچه این پارک را از سایر پارک‌های دیزنی متمایز می‌کند، اضافه شدن بسیاری از عناصر چینی به طراحی آن است. با مشاهده شخصیت‌های داستانی چینی مثل زودیاک چینی که در باغ‌های تخیلی این پارک به تصویر کشیده شده‌اند، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از فرهنگ و تاریخ چین را تجربه می‌کنید. این پارک با ۷ جاذبه گردشگری متفاوت و ۷ موضوع مختلف، توانسته تخیل کودکان را رشد دهد و برای بازدیدکنندگان بزرگسال هم جذابیت‌های خاصی داشته باشد.

قسمت های مختلف پارک دیزنی لند شانگهای

خیابان میکی | Mickey Avenue

پس از ورود به پارک دیزنی لند شانگهای، در امتداد خیابان میکی قدم بزنید و فواره میکی کشتی بخار را درست در داخل دروازه بینید. میکی موس و دوستانش در کنار خیابان جمع می‌شوند و از بازدیدکنندگان از سراسر جهان استقبال می‌کنند. همچنین این مکان یک بازار شلوغ وجود دارد و گردشگران می‌‌توانند کالاهای نفیس را انتخاب کرده و در حین گشت‌‌وگذار از خوردن غذاهای خوشمزه چینی لذت ببرند. در این خیابان شخصیت‌های دوست‌داشتنی فیلم‌های انیمیشن در خیابان راه می‌روند و بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که آنها را در آغوش گرفته و عکس یادگاری بگیرند.

جزیره ماجراجویی | Adventure Isle

جزیره ماجراجویی، بازدیدکنندگان را به یک قبیله باستانی تازه کشف شده می‌برد که پر از اتفاقات مرموز و گنجینه‌های پنهان است. شما می‌توانید در کمپ دیسکاوری، با پیداکردن ردپای قبیله گمشده یا کاوش در صحنه‌های طبیعی و داستان‌های تاریخی، به یک ماجراجوی واقعی بروید. بازدیدکنندگانی که می‌خواهند دنیا را ببینند، می‌توانند به «Saring Over the Horizon»  بروند. Roaring Rapids مهمانان را به قلب جزیره Adventure Isle می‌برد که با حرکت به سمت پایین رودخانه با قایق‌ها، از مکان‌های ناشناخته عبور می‌کنید و غارها و هیولاهای اسرارآمیز غول‌پیکر را ملاقات می‌کنید.

باغ تخیلی| Gardens of Imagination

باغ تخیلی اولین پارک دیزنی با طراحی به شکل باغ است که دارای پل‌ها و مسیرهایی است که هفت منطقه موضوعی را به هم متصل می‌کند. یک نردبان منحصربه‌فرد برای بازدیدکنندگان جهت تماشای نمایش‌های صحنه قلعه و اجراهای شبانه باشکوه وجود دارد. نقاشی‌های دیواری زودیاک چینی در باغ دوازده دوست، چهره‌های فیلم را به دوازده نشانه حیوان تبدیل می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند علائم زودیاک خود را روی دیوار پیدا کرده و با آنها عکس بگیرند.

پناهگاه گنج | Treasure Cove

پناهگاه گنج اولین پارک با موضوع دزدان دریایی در پارک دیزنی لند شانگهای با دو کشتی غول پیکر دزدان دریایی، یک رستوران دزدان دریایی و یک قسمت مخصوص آب بازی است. بازدیدکنندگان از بخش دزدان دریایی کارائیب که یک مرکز ماجراجویی سرپوشیده است، بازدید خواهند کرد. در این بخش کاپیتان جک اسپارو، بازیکنان را به سرقت گنجینه‌های دیوی جونز هدایت می‌کند و در طول سفر، بازدیدکنندگان با دزدان دریایی شجاع، پری دریایی‌ زیبا و حتی کراکن‌ها روبرو می‌شوند. همچنین، یک تئاتر به نام Eye Captain Jack’s Stunt Spectacular برگزار می‌شود که در آن شیرین‌کاری‌های خارق‌العاده و صحنه‌های مبارزه با جلوه‌های بصری شگفت‌انگیزی وجود دارد.

سرزمین آینده | Tomorrowland

اگر به آینده و تکنولوژی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سرزمین آینده بروید. در قسمتی از پارک دیزنی لند شانگهای، امکانات مجهز، تکنولوژی‌های برتر آینده و هر آنچه که در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌اید، در انتظار شما است. اینجا محیطی است که شما و دوستانتان را به دو گروه تقسیم می‌کنند و مأموریت نجات جهان را به شما واگذار می‌کنند. فضای این پارک شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است و پر از صفحه‌های LED و سیستم‌های جذاب بازی است.

با استفاده از این امکانات، می‌توانید دشمنان را شکست دهید و نابود کنید و با سوار شدن به هواپیماهای پرنده که به شما نمایی کامل از پارک دیزنی را می‌دهند، پارک را تماشا کنید. همچنین، بخشی از این مجموعه به پارک جنگ ستارگان و کاپیتان مارول اختصاص یافته و می‌توانید شخصیت‌ها و قهرمانان سمبلیک جنگ ستارگان را مشاهده و با آن‌ها عکس بگیرید.

سرزمین داستان اسباب بازی ها | Disney Pixar Toy Story Land

این پارک موضوعی بر اساس داستان اسباب‌بازی پیکسار، هفتمین قسمت از پارک دیزنی لند شانگهای است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های پارک دیزنی لند به شمار می‌رود. در این پارک، همه شخصیت‌های این انیمیشن را می‌بینید. مجسمه‌های بزرگ و بخش‌های مختلفی که مکانی برای پرسه‌زدن و خرید از مغازه‌های سبک غربی است را مشاهده خواهید کرد. این پارک موضوعی، محیطی است که با وجود جذابیت‌هایش، به همه افرادی که به دنیای داستان اسباب‌بازی‌ها علاقه دارند، تجربه‌ی لذت‌بخشی ارائه می‌دهد.

سرزمین عجایب | Fantasyland

سرزمین عجایب، بزرگ‌ترین پارک موضوعی در دیزنی لند شانگهای است. قلعه‌ای که به عنوان بلندترین و بزرگ‌ترین قلعه شناخته می‌شود و در سرزمین عجایب جای گرفته است. اینجا اولین پارک دیزنی است که کودکان و گردشگران می‌توانند شخصیت‌های کارتونی مثل سفید برفی را در طبقه‌های بالایی این قلعه مشاهده کنند و از پنجره‌های قلعه به بیرون نگاه کنند و مزارع و جنگل‌های اطراف را ببینند سفید برفی و معدن هفت کوتوله را کشف کنند.

در اینجا می‌توانید با هفت کوتوله همراه شوید و به خانه آن‌ها بروید و خانه چوبی صد طاق شخصیت کارتونی وینی د پو «Winnie the Pooh»  را از نزدیک ببینید. همچنین، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این پارک، رودخانه‌ای است که شما را به سرزمین یخی و غار کریستالی پر از مجسمه‌های یخی می‌برد.

خرید و اقامت در دیزنی لند

رستوران‌ها و فروشگاه‌های چینی و غربی در اطراف پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا انواع غذاهای چینی و بین‌المللی را امتحان کنند نگران اینکه کجا غذا بخورند، نباشند. همچنین می‌توانند غذا و نوشیدنی بسته‌بندی شده را با خود ببرند. مغازه‌های اطراف عمدتاً اسباب‌بازی‌های دیزنی، جاکلیدی، ساعت و سایر سوغاتی‌ها را می‌فروشند.

در خارج از پارک هم دیزنی تاون قرار دارد که یک مرکز خرید بزرگ است و قسمت‌های مختلفی برای خرید و تفریح دارد. از طرفی تئاتر بزرگ والت‌دیزنی، جایی که می‌توانید از اجرای شیرشاه لذت ببرید، در آنجا واقع شده است. ورود به دیزنی تاون رایگان است و اگر فقط می‌خواهید از آن دیدن کنید، نیازی به خرید بلیط پارک دیزنی لند ندارید.

برای اقامت در اطراف پارک دیزنی لند شانگهای، دو هتل قرار دارد که یکی هتل دیزنی لند شانگهای و دیگری هتل داستان اسباب‌بازی است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا سفری چندروزه به این پارک ترتیب دهند.

مسیر دسترسی به پارک دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند شانگهای در منطقه بین‌المللی گردشگری و شهر جدید چوانشا در منطقه جدید پودونگ قرار دارد. این پارک تقریباً در ۲۱ کیلومتری شرق شانگهای، ۱۲ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی پودونگ و ۳۰ کیلومتری هونگ کیائو واقع شده است و برای رفتن به آنجا از شانگهای مسیرهای مختلفی وجود دارد.

مترو: سوار خط ۱۱ مترو شوید و در ایستگاه پارک دیزنی لند پیاده شوید. از طریق خروجی ۱ بیرون بروید و سپس حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به پارک برسید. توصیه می‌شود هنگام ورود به ایستگاه مترو بلیط رفت و برگشت بخرید تا در صف طولانی خرید بلیط نمانید.

اتوبوس: سوار اتوبوس خط پودونگ ۵۰ یا ۵۲ شده و در مرکز حمل‌ونقل غربی پیاده شوید و به پارک بروید.

تاکسی: از مرکز شهر تا پارک دیزنی لند حدود یک ساعت با تاکسی طول می‌کشد. می‌توانید در مرکز شهر شانگهای سوار تاکسی شده و به راحتی به پارک بروید.

ساعات کاری پارک دیزنی لند شانگهای

پارک ممکن است زمان باز شدن خود را با توجه به تعداد بازدیدکنندگان تنظیم کند، بنابراین بازدیدکنندگان بهتر است نیم ساعت قبل از زمان باز شدن که همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح است به آنجا برسند تا در زمان مناسب وارد شوند. ساعت بسته‌شدن این پارک همه‌روزه ساعت ۹:۳۰ شب است و شما می‌توانید از صبح تا شب از این مجموعه دیدن کنید.

نحوه رزرو بلیط پارک دیزنی لند

نحوه رزرو بلیط پارک دیزنی لند شانگهای به سه روش است:

  1. رزرو در وب سایت رسمی: https://www. hanghaidisneyresort.com/en/
  2. ۲. رزرو در برنامه تلفن همراه. برنامه رسمی را در https://www.shanghaidisneyresort.com/en/download-shanghai-disney-mobile-app/ دانلود کنید
  3. رزرو از طریق تلفن: ۴۰۰-۱۸۰-۰۰۰۰, +۸۶-۲۱-۳۱۵۸-۰۰۰۰.

حرف آخر

پارک دیزنی لند شانگهای با ترکیبی منحصربه‌فرد از اجزای فرهنگی دیزنی و عناصر فرهنگی چینی، به‌عنوان یک مقصد گردشگری بین‌المللی و محیطی برای تفریح و سرگرمی همه‌ی افراد است و می‌تواند سفری بی‌نظیر و جذاب را برای بازدیدکنندگان فراهم آورد. این پارک با طراحی منحصربه‌فرد، جادویی و سرشار از احساسات، محیطی را برای خاطرات فراموش‌نشدنی برای همه سنین فراهم می‌کند.

ویدیو دیزنی لند شانگهای

 

مطالب مرتبط:
با معروف ترین شهرهای آبی چین آشنا شوید
چه جاذبه هایی در جزیره چونگ‌مینگ شانگهای انتظارتان را می کشد؟!
با جشنواره ها و فستیوال های چین آشنا شوید

مطالب مرتبط

معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای

شهر ممنوعه نماد قدرت و عظمت امپراتوری چین

آشنایی با جاذبه های گردشگری بندر انزلی